fredag 16 juni 2023

Tyskland 2023 (5)

3 juni 2023

Fint väder igen!

Väckarklockan stod på sex trots semester, Incheckning väntade till Sassnitz- färjan. Vi åkte direkt till check-in och åt frukost där i väntan på att få köra ombord. Resan tog drygt 3 timmar, vi fikade och läste och sedan var vi i Tyskland. Det var ett tag sedan vi var på kontinenten. Bordershopbesök och inhandling av lite vin.

Vi stod med husbilen i första ledet och fick åka av först av alla . Har aldrig hänt tidigare under alla husbilsår.

Först körde vi till Prora för att titta till de gamla nazi- sommarbostäderna som Hitler initierade. De har nu blivit ett lyxboende, som också innebar parkeringsproblem. Mycket folk och rörigt. Dessutom gillade man inte husbilar så vi fortsatte  till Binz i stället.

Där fanns en stor centrumparkering som var billig och lättanvänd. Vi åt lunch och tog ner cyklarna och bikade in i centrum. Vi gick på de populära gågatorna och ut på den långa piren (som vi inte gick ut på vid förra, regniga besöket.

Planen  att titta på Stralsund skrotades och vi åkte i stället till vår planerade ställplats i Furstenberg Havel. Här var det fint och välordnat.

Middag och kvällspromenad, Trötta. Det tar alltid extra på krafterna i början på semestern.