söndag 6 september 2009

Nu går det fort.

Vart tar veckorna vägen? Det var en vecka sedan jag bloggade senast. Har jag gjort något av värde i veckan? Förhoppningsvis!

I måndags samordnade jag ett kvartalsmöte mellan Kunskapskontoret och IT-kontoret. Hädanefter kommer skolchefen att vara ensam deltagare från Kunskapskontoret (tillsammans med mig). Ett glädjande ord uttalades på mötet: strategi!!!! Det var länge sedan.

Två musikrep har genomförts. Ett i Kungsfors där tio av mina jazzlåtar nöts och blöts för att förhoppningsvis hamna på en CD-skiva. Det andra i Hagalund med Stefan Gyimothy Band som övar inför ett gig på jazzklubben i Gävle. Trevligt båda två!

Som projektledare har jag samlat två styrgrupper i veckan. Upphandling verksamhetssystem och e-tjänst Barnomsorg. Har bra koll på båda.

Apropå projektledare så är jag utbildad sådan nu i Sandvikens kommuns projektmodell. Två trevliga och lärorika dagar på Sandbacka Park tog det.

Den lilla bilen var inne på byte av bromsbelägg under onsdagen. Där konstaterades att skivorna i bak var så rostiga så att de måste bytas. Är det kul? Not.

Upppå allt detta så var det T Dunkers och mitt vaktvak vid båthamnen i Trebo under natten till lördagen. Litet konstigt har det blivit eftersom ingen av oss har någon båt kvar där :-(
Segt är det att vakta, mest mellan 4-6 på morgonen. Aktiviteten lättades i alla fall upp av att motorhemmet var med innehållande kära frun som sedan också sov över på plats.

Och natten efter blev det ytterligare en övernattning i husbilen. På en parkeringsplats utanför Dalhalla dit vi styrde vår kosa i går för att vara med om fyrverkerikonserten där. Mycket regn, väldigt trevligt och ett fantastiskt ljud.

Väl hemkommen har bloggaren letat lämpliga låtar att spela med T 2:an när Västanbyns förskola inviger sina profilerar mot natur, teknik, matematik, IT och entreprenörskap. Tisdagen den 8 september kl. 17.00 går det officiella startskottet för satsningen "Vi tänder eldar".

Så det blir ju en del....
Det kanske är därför tiden går så fort.

Inga kommentarer: