onsdag 26 maj 2010

Konferenser, konferenser, konferenser...

Från att inte ha varit på konferenser under en längre tid är det det som mest har upptagit min arbetstid under den senaste veckan. Från Framtidens Lärande till Sambruk i går och idag och i morgon besöks Offentliga Rummet.

Sambruks vårmöte var matnyttigt eftersom jag satt i en nätverksgrupp som arbetade med 1-1. Goda kontakter knöts. Jönköpings kommun delade frikostigt med sig av sina erfarenheter. Bl. a. ska jag få deras kravspec. på 1-1-datorer. Mycket bra!

Fick också förnyad kontakt med Gävle kommun och mötesdag och tid upprättades för erfarenhetsutbyte. Äntligen kan man kanske säga, eftersom det har varit dåligt av den varan under många år. Nu finns det nytt folk i Gävle som visar större intresse för samarbete och då är det bara att hoppa på.

Alldeles strax ska jag lyssna på Matthew Barzun, USA:s ambassadör på Offentliga Rummet på Göransson Arena i Sandviken. Undrar om vi har något gemensamt?

1 kommentar:

Torbjörn Stråhle sa...

Ja absolut samarbete och erfarenhetsutbyte är goda ledord. Vi måste boka ett nytt möte då jag var tvungen att ställa in.
Tobbe
Verksamhetsarkitekt - skola, Gävle Kommun