torsdag 7 juli 2011

Jazz och högsommar

Ja, sannerligen riktigt hög sommar. Igår kväll innan jag hoppade i säng gjorde jag nåt jag aldrig gjort förr. Jag badade i månens sken klockan elva och vattnet var alldeles stilla och ljummet. Vid den tiden börjar också fiskarna komma till liv. De hoppar och nafsar efter flugor och jag känner att jag bara måste fånga dem. I morse medan H sov gick jag ut för att kasta en stund. Nåt blev fel och linan bara trasslade sig. Nu har jag har löst problemet och ska göra ett nytt försök i morgon bitti.

Efter lunch idag cyklade vi in till stan igen för att lyssna på jazz på torget. Det var trevligt och vi lyckades hitta en plats under parasoll på ett café intill. Det var tur för vi har haft 28 plusgrader idag och obetydlig vind.


Tillbaka på campingen grillade vi korv! Vi kan inte påminna oss att vi har gjort det förut. Det blir alltid så att vi kastar kött på grillen. Men det var riktigt mumsigt med en grekisk pastasallad till.

Klockan är nu 21.20. H har precis kommit upp ur sjön och nu är det min tur. Ljuvligt, ljuvligt…
God natt från de tusen sjöars land.

Fru T.

Från jazzen på torget. Oj, vad tråkigt dåligt spelad blues kan vara. Tacka vet jag ett knippe jazzstandardlåtar som framförs av kompetenta musiker. Som av den svensk-finska gruppen Fours t.ex!

Fantastisk kväll vid sjön!

Inga kommentarer: