söndag 15 februari 2009

Influensa

Förra gången jag antydde influensa fick jag följande kommentar av Broder Sune i Ovanåker:

Optimist! En riktig influensa tar minst en vecka innan den lämnar kroppen, en riktig djävlig ordentlig influensa går över i dubbelsidig lunginflammation och lämnar dig aldrig! Jag vet!

Nu vet jag att Sune har rätt. Nu har jag varit däckad i sex dagar. Och influensabacillerna verkar fortfarande gilla mitt innanmäte. Dubbelsidig lunginflammation, är det det jag har framför mig? 4 kg har jag gått ner.

Tur att min ängel vaktar över mig och ger mig tröst och mat.

1 kommentar:

Anonym sa...

I "Himmel över Berlin" av regissören Wim Wenders finns en ängel som tittar ner på människornas stretande så, är det så bra att ha en ängel svävande över sjukbädden. Är det ett gott tecken? Verkligen? Krya på dig! Du behövs! /Sune. PS Jag kanske överdrev lite, det kan gå över i bästa fall. DS