torsdag 5 februari 2009

Kära dagbok!

Vaknade en kvart före väckarklockan och hann vrida och vända på några fyndiga formuleringar som skulle komma till användning vid inspirationsföreläsningen hos KS när de samlades för att skriva Vision 2025.

Efter sedvanlig frukost, ostmacka och kaffe (hur står man ut att vara så tråkig?) blev det egen bil till CH i Gävle. Satt och tänkte på Inga Hagström som dött och kände mig uppriktigt ledsen. Hann till Gävle före politikerna, som kom med 41:ans buss. Uppkopplad och klar i tid kl. 9.00.
30 minuter var det sagt.
30 min blev det.
Blev de något klokare? Absolut, jag var nöjd när jag bilade tillbaka till Sandviken lyssnande på John Lindberg, rockabillykungen från Järbo. CD:n fick jag som tack för upplysningshalvtimmen.

Nästa anhalt var Ledningsgruppen Grund/Sär där jag hade lovat att informera om hur ett avtal med Swedish Film fungerar samt om den interaktiva skrivtavlan Mimio. Båda punkterna utmynnade i beslut om att lätta på plånböckerna. Överraskande och glädjande! Hann även med att påminna rektorerna att en av deras kollegor var på studiebesök i Falkenberg för att titta på deras En till En- satsning. En dator per personal och per elev.

Lunch med Dotter nr 3 på Selmas. Hon jobbar på SFI och hade upptäckt att man kan streama hem UR-filmer från Bollnäs. Det var liksom ingen nyhet för mig eftersom jag under ett drygt år förhandlande med Bollnäs Mediecentrum om den här tjänsten och åkte de tio krokiga milen fram och tillbaka alldeles för många gånger.

Eftermiddagen ägnades sedan åt en massa minnesanteckningsskrivande och utskick av överenskommelser som jag fått ansvar för. Det tog sina modiga timmar. Det blir så när influensan (förkylningen) orsakat att man ligger efter.

Tittade på filmen som vi gjorde förra veckan! Den blev riktigt bra. Snö är faktiskt vitare än mina ben. Skönt! Folk kommer att vallfärda till Rikskonferensen i Högbo.

Hem med fru och till en magnifik Chili con carne och ett glas rött vin. Fantastiskt gott! Herr Skantz ringde från tåget och berättade att alla deltagarna som varit i Falkenberg var nöjda och glada. Blir det En till En-projekt i Österfärnebo nu?

Slötittade framför TV:n och avslutade dagen med en liten klassisk dagboksanteckning på bloggen.

Var detta en bra dag? Ja, jag tycker det! I morgon bitti väntar en ostmacka och kaffe (hur kan man vara så tråkig?).
Hoppas att jag sover tills klockan ringer.

Inga kommentarer: