tisdag 19 maj 2009

Morgonstund har guld...

Det är konstigt det där med hur man vaknar på morgnar. När frun finns i husbilen kan jag ligga och dra mig som den värsta tonåring. Hon kan ibland få leva ensamliv i ett par timmar innan hon tröttnar och hoppar på mig.

Idag däremot, ensam på campingen i Bromma vaknar jag en timme innan klockan ringer och sittar nyduschad och relativt fräsch vid en kopp kaffe och några underbara ostmackor 6:25. Förmodligen handlar det väl om delegerat och eget ansvar.

Om någon timme blir det tunnelbana till Slussen via Centralstationen. Där hoppas det på buss 443 för 13 min resa till Nacka Strand och konferansen Framtidens Lärande här och nu. Klockan tio börjar det och mellan alla föreläsningar gäller det för mig att vara på alerten som samtalsledare vid två tillfällen under tisdagen. Det handlar om IUP, dokumentation, uppföljning och Salsa. Deltagare är Henrik Danielsson Skolverket, Mats Rosenqvist PODB och Jonas Ryberg Unikum. Tyvärr har det blivit ett sent återbud från IST (influensa) men jag får väl plussa på med mina erfarenheter av Procapita Education.

Det blir en fullspäckad dag som avslutas kl 22.00 efter en skärgårdstur med middag och mingel.

Inga kommentarer: