söndag 17 maj 2009

Söndag

För andra dagen i rad hyr Tiina bord på loppismarknad för att bli av med en del saker som bara finns i hemmets vrår och ingen intresserar sig för eller använder. I går var hon i Norrberg av alla platser på jorden och sålde en del trots att publiktillströmningen var minimal.

Idag är hon vid gamla Spikfabriken i Valbo och gör ett nytt försök. Förhoppningsvis blir det mera sålt eftersom denna loppis är något ständigt återkommande och mera etablerad. Annars blir det att bita i det sura äpplet och bära in allt igen.

Senare på eftermiddagen tas det en tur upp till de norra delarna av kommunen där husbilen parkerar för tillfället. Den ska hem och förberedas för en resa (med GPS) till Bromma där jag tänker övernatta under konferensen Framtidens Lärande 19-20 maj. Det är första gången som jag tar till den här metoden för övernattning i tjänsten. Alltid spar det några kronor till kommunen. För mig känns det perfekt. Jag trivs i Dethleffsen. På onsdag kväll ansluter Tiina efter arbetet och sedan blir vi kvar i Stockholm under Kristi Himmelsfärd. Kom igen vädret, give us some sun! Vi vill cykla omkring och grilla mat!

Det blir ytterligare en resa i tjänsten framöver. Den 28 maj bär det av till Fridaskolan i Vänersborg för att kolla deras tankar och genomförande av 1-1. En dator till varje elev och personal. Att det är politiker från Kunskapsnämnden med på resan känns finemang.

Alldeles nyss blev Komposition 11 klar. Ska detta aldrig ta slut? Hur många låtar har jag i mitt huvud egentligen?

Och så en trivial önskan i krisernas Sverige. Jag vet att det finns annat att önska sig också. Massor! Men...
..att vårdnadshavarna vid Västanbyns skolan kommer in i den digitala Elevdokumentationen gm bank-ID och ser det dom ska skulle var finfint!

Inga kommentarer: