fredag 23 december 2011

Inför julen 2011 och Barcelona nästa!

Varför håller man upp i sitt bloggskrivande?

Det kan ju bero på att man är trött på att skriva eller att man inte har någonting att skriva om. Inget gäller denne bloggare.

I mitt fall har det berott på två saker. Den ena var att mitt mobila bredband togs ifrån mig. Snyft! Det innebar att jag inte har kunnat koppla upp mig via datorn när jag vill. Ersättningen hette Iphone och det hade väl funkat bra om man hade fått rätt version för uppkoppling mot nätet. Fick man det? Nej!

Den andra orsaken har varit att det hänt så mycket under hösten. I arbetet har den ena aktiviteten avlösts av den andra i en aldrig sinande ström. Mycket intressant har hänt, som jag gärna hade velat blogga om. Utdelning av 1-1-datorer, nationellt arbete rörande standardiserade lärobjekt, införandet av en ny lärplattform i kommunen och arbete med en IT-tjänstekatalog. Allt har dock krävt så mycket arbete under dagarna att det inte funnits plats att uppleva det på nytt gm bloggskrivande.

Slutarbetet med min självproducerade jazz-CD (klar i dagarna) och skrivandet av nya jazzalster notnoterade i Finale 2012 har också varit intressant och tidskrävande. Litet spelningar har det också blivit.

Under hösten fortsatte fru T och jag att resa i landet ända fram till månadsskiftet okt-nov. Det blev en sväng genom Värmland, en tur genom Örebro- Linköping och Eskilstuna, kulturhelg i Stockholm, skärgårdstur i Stockholm, kortfilmsfestival i Uppsala, Grisslehamnstur, barnbarnsturer till Dalarna två gånger. Glömmer säkert någon tur! Jätteroligt!

Nu skriver vi dan före dopparedan. Varje dag före jul är det träff med barn och barnbarn i olika konstellationer. I kväll blir det besök i Hagaström och i morgon bitti några timmar i Åshammar. Sedan drar fru T och jag järnet ner till övernattningshotell vid Arlanda för att i sjutiden på juldagsmorgonen lyfta söderut. Barcelona i en vecka! Härligt!

Och det kommer det att bloggas om (även om det blir i efterhand). Rumla på la Rambla, Caramba!

Inga kommentarer: