fredag 6 mars 2009

Projekt

Jag måste erkänna en sak. Jag håller på med ett projekt. Det går ut på att komponera 10 (jazz)låtar.
Varför just tio? Varför inte just tio?
Vad ska jag ha dom till ? Kanske ska jag tvinga något musikkapell att försöka spela dem.
Varför gör jag det just nu när jag under 61 år inte gjort det förr? Det känns som om det är läge nu.

Jag vet att jag är bättre än dom flesta att rimma och skriva texter. Nu vill jag veta om jag är bättre än dom flesta att skriva (jazz)låtar. Kanske inte men det är dags att göra ett försök.

Hur gör jag då? Jag sitter med gitarren och sedan går jag till Finale på datorn och skriver noter. Är jag bra på noter? Jag kan i alla fall skriva ner det jag hittar på.

Blir jag ledsen om det bara blir kattskit? Lite.

Hur går det då? Jag har snart skrivit 4 låtar på 14 dagar.
Blir dom bra? Svårt att avgöra själv.
Är någon annan delgiven? Näe!

Vad heter låtarna då? Komposition 1, 2, 3 och 4... De ska få andra namn sedan. Den som blir bäst ska i alla fall heta Tiina Tuulikki.

Inga kommentarer: