lördag 27 december 2014

Gran Canaria dag 3

Som fru T nämnde igår har bloggaren åkt på en liten förkylning. Men skam den som ger sig, med litet Alvedon löser sig det mesta.

Efter en härlig balkongfrukost begav vi oss iväg mot Playa Amadores. Det blev en halvtimmes svindlande promenad efter bergväggarna ovanför den blå Atlanten. En del människor traskade och en del joggade men jag tror att alla njöt av det fantastiska vädret. Strålande sol och 25 grader.

Mot Amadores
När vi kom fram till playan dealde vi upp oss. Fru T gick och badade och den förkylde satte sig på en indisk restaurng, läste och drack en öl. Efter en halvtimmes separata aktiviteter sammanstrålade vi igen och käkade en mycket god fish and chips.

Nöjd badare :-)
Sedan blev det samma tur tillbaka till hotellet och siesta några timmar. Tänk vad fort man lär sig.

Nu blev siestan längre än några timmar. Det var meningen att vi skulle bege oss till Maspalomas på kvällen men ovan nämnda förkylning fick chansen att bli bättre. Vi knallade ner i centrum och köpte middag som inmundigades på balkongen. Inte fel det heller.

Vid promenaden ner till centrum och tillbaka hittade vi en ny väg som avslutades med hotellets hiss. På så sätt tjänade vi in några flåsningar. Man får inte vara dum i dessa berg.

Jag kan erkänna att jag också var ganska slut igår kväll så det var okej att stanna hemma. Men redan halv sju i morse var jag beredd att ge mig ut på äventyr igen. Jag fick vänta till halv nio innan H avslutat sin skönhetssömn. Nu ska jag släpa med honom till Las Palmas!

Fru T. 

Inga kommentarer: