fredag 23 januari 2009

Vision 2025 Sandvikens kommun

2233 st svar blev inlämnade före sistadatum ang. kommunens arbete med Vision 2025. Glädjande många naturligtvis. De flesta dock ganska visionslösa enligt min uppfattning. Mera åt små praktiska förändringar av det vi redan har.

Nu kommer arbetet att fortsätta med ett möte på måndag där inbjudna nyckelpersoner kommer att få ta del av sammanfattningen av inläggen och reflektera över dessa. Glädjande nog är jag en av dessa nyckelpersoner. Den digitala utvecklingen kommer självklart att stå på min påverkansmeny.

Ännu mera glädjande är att jag får tillfälle att uppdatera kommunstyrelsen på den digitala utvecklingen nationellt och kommunalt när de samlas och arbetar med Vision 2025 4-5 feb. Tyvärr innebär det att jag får avstå från ett studiebesök i Falkenberg rörande deras En till en projekt. Som tur är finns fullgod ersättare för denna visit i Västerled. En rektor, en lärare och en IT-tekniker följer också med.

Tanken är att Vision 2025 ska bli ett begränsat och koncentrerat dokument. Några rader är det tänkt. Att den ska innehålla något om den digitala utvecklingen anser jag som självklart. Hoppas att de styrande kommer att ha samma uppfattning. Nu gäller det att vässa argumenten!

Inga kommentarer: