tisdag 26 juni 2018

Dag 7 och 8 2018


Nu är båda förkylda! Eftersom vi bara hostar varandra i öronen blev det separation mitt i natten. Fru T hamnade i sängen mitt i bilen och bloggaren i den vanliga sängen. Då lyckades vi sova till halv sju.
Vi gav oss iväg in i Saint Malo men den staden gillar inte husbilar så det blev ett kort stopp på några minuter för att uppleva ebben.
Vi åkte vidare till den lilla grannstaden Dinard och där hade vi bättre lycka, trots en parant pensionatsvärdinna som ville att vi skulle flytta på oss för att vi stod i vägen för hennes obefintliga havsutsikt.
Det blev promenad vid beachen och jättegod kulglass (dyr) och en staty av Alfred Hitchcock med måsar lämpligt flygande över skräckens mästare
Vi beslutade oss för att åka ut till en udde som heter Cap Frehel. Det är ett fint område med en speciell fyr men inte hälften så dramatiskt som vid Cliffs of Moher på Irland.
Kap Frehel
Fru T piggnar till men bloggaren blir allt sämre när vi närmar oss campingen. Trevlig plats med härliga pooler (Fru T tar sig ett bad).
Bloggare blir bara sämre och sämre och 20.00 ger han upp! Natti, natti!
Dagen efter:
Nu är det en vecka sedan vi gav oss iväg från Sandviken. Vaknar storhostande/snörvlande kl 7 efter att ha tagit piller halv 2. Jag är så jäkla trött på den här sjukan. Hoppas verkligen att H klarar av det snabbare.
10.00 H har varit upp och viskat fram några ord och druckit kaffe, tagit ett piller, tagit ner min cykel och somnat om.
Vi stannar här en natt till.
Jag cyklar ner (brant) till byn. Först kommer man fram till den långa sandstranden. Det är snart lågvatten så de flesta badarna har dragit i väg. Nu är klocka 12 och vattnet kommer inte helt tillbaka förrän kl. 19 Jag cyklar utefter hela bukten. Det är en mycket fin by. Båtarna står på sniskan på havsbotten. Sen hittar jag apoteket och kan köpa värktabletter. De jag köpte i Paris är redan slut. Vägen tillbaka till campingen bli jobbig. Bara uppåt!
H vaknar till och tar kaffe och smörgås med mig. Sen somnar han igen. Jag läser och slappar ute till halv fyra när H vaknar till igen och dricker te med skorpa. Sen somnar han igen! Och vaknar fem och sätter sig ute. Jag tänkte tömma toan men det ska man göra på herrarnas så jag blev tvungen att be H. 
Jag ska äta resterna från gårdagens taco- middag snart. Och ta ett glas vin bara för att bedöva. Med de här knottrorna på  tungan längst ner svalget så kanske det till och med blir lite smärtsamt. H vill äta med mig, men inte dricka vin, han vill dricka Cola och sen sova.
Fru T




Inga kommentarer: