måndag 21 juni 2010

Göteborg-Kiel

Att åka från Filipstad till Göteborg innebär att man färdas från skog till åker och äng. Jag föredrar öppna landskap. Fru T vill ha skog omkring sig.

I kväll får jag det som jag vill. I alla fall öppet landskap i form av vatten. Just nu ligger Stena Scandinavica och väntar på att vi ska äntra. Hon ska ta oss från Göteborg till Kiel. 14 timmar kommer det att ta. En del av den tiden kojar vi i en koj. Få se hur mycket det blir. Man måste ju hänga i baren och dansa cha-cha också. Funderar på att ta på mig min stiligaste skjorta. Det kommer att uppskattas, det vet jag! Vi kom till Göteborg alldeles för tidigt. Den tiden har nyttjats för att cykla fram och tillbaka till centrum. Det blev nästan en mil. Det är förhoppningsvis bara början på ett dagligt cyklade där nere på kontinenten. Det kanske blir så att vi stöter på Tour de France! Det skulle vara en höjdare. Belöningen på dagens cykeltur blev glass.

Gårdagens personlighet(er) var den tyska familj som i ettiden på natten låg i ett vindskydd och vråleldade och stirrade helt bedövade på den vackra svenska sommarnatten.

Dagens personlighet var den svenske man som stod på bensinmacken med fingrarna i öronen och vägrade flytta på sig p.g.a. att några asfaltarbetare lät för mycket i hans närhet.

Jag är trött. Det blir för lite sömn när man har resfeber. Det var också skaplig motvind på vägen tillbaka från city. Jag ska försöka vila en stund innan båten avgår så att jag orkar släpa runt H på dansgolvet. Det sista vi inhandlade här i Sverige var färskpotatis, sill och ost. Det ska vi mumsa på (troligen någonstans vid Normandiekusten) på midsommarafton. En god snaps ska vi försöka hitta i Tyskland. Nu börjar semestern på riktigt...
Fru T.

Inga kommentarer: