onsdag 23 juni 2010

Ibland blir det inte som man har planerat.

Det började på morgonen.

Vi hade glömt att tömma vattenavloppstanken, så den hade svämmat över och bildat pölar på parkeringen. De andra parkeringscamparna tyckte säkert inte det var så fräscht.

Jag hade också skjutit in våra stolar under bilen……mitt under vattenavloppstanken! Inte fräscht!

Sedan hittade inte gps-Astrid vår planerade camping i Amiens. Adressen var som bortblåst i systemet. Vi navigerade till citykärnan Amiens och staden är stor, men var ligger campingen?

På vägen till Amiens försökte vi undvika vägtullar vilket resulterade i 5 mils omväg och dubbelt så hög vägtull.

När vi kom in till tidigare nämnda stad (trångt, trångt) blev det till att köra rakt in och hålla korpgluggarna öppna efter en campingskylt. (the old way). Och det lyckades faktiskt!

Ankomsten blev några timmar efter beräknad tid. Upp på cyklarna och iväg i grannskapet på jakt efter en mataffär, som hittades men för sent. Så nu blir det en spetsad Chili con carne i stället för grillning.

33 digitala kanaler har helt plötsligt blivit 4 analoga kanaler i Amiens! Inge fotboll i kväll!

Litet stökig dag med andra ord!

Men campingen är härlig, vädret formidable, omgivningarna merveilleux; Tiina nyduschad och alldeles nyss tog vi ett beslut att stanna här i två nätter innan vi drar till Paris.

Ja duscha behövde jag sannerligen efter denna pärs. Det var mitt fel att vi inte hittade rätt gratisväg till Amiens. Fast å andra sidan är man ju utbytt mot en Astrid som inte heller alltid gör sitt jobb. H har gått iväg för att diska och jag håller på med spetsandet av burkmaten. Jag tillsätter lök, vitlök, chili och jalapeno. H blir säkert nöjd. Han älskar starkt. Men imorgon… då ska en köttbit hamna på grillen. När vi åkte genom Belgien fantiserade jag om en saftig bit belgian blue. Ja, jag är en snuskig köttälskare. Men jag älskar också grönsaker, sås, frukt, ost, bröd, glass, vin…

Fru T.

1 kommentar:

Minna sa...

Småkrångel gör allt annat mer njutbart!!