tisdag 30 september 2008

”Honkontakts”-projekt

Resa till Stockholm över dagen. En huvudstad i praktfull, färggrann höstskrud. Nästan värme i gränderna i Gamla Stan när Lena H, rektor på 6-9 skola i Sandviken och jag traskade upp mot söderns höjder i samspråk med en norrlänning som letade efter Nutek på Götgatan.

Väl framme på Hornsgatan väntade ett antal representanter från kommuner som i likhet med oss har varit med i ett projekt, vars syfte har varit att skaffa kommunerna en förstklassig barnomsorgsportal. Trots att många framsteg har gjorts under projekttiden så har vi inte nått ända fram. Detta på grund av Tieto Enators och IST:s ovilja att öppna upp sina system för ett samarbete. Surt!!

Efter en förmiddag i avslutningens tecken och en god lunch i anslutning till Katarinahissen tog vi nya tag på eftermiddagen. Förslag på ett nytt projekt såg dagens ljus. Förhoppningsvis kommer många kommuner i Sambruk att ansluta sig till detta när det är nedskrivet och spritt. Att beskriva projektet här skulle ta för lång tid. Dock ska namnet nämnas eftersom det väl platsar bredvid ett antal projekt och grupper med speciella namn som jag har jobbat i under de senaste tio åren.
Namnet är ”Honkontakts”-projektet.
Ett klassiker redan nu! Tyvärr kan jag inte ta åt mig äran som namngivare. Mycket sådant har jag på mitt samvete men inte detta namn.
Tyvärr!

Sänder också en tanke till Anne och Dan som blivit av med sin båt under seglatsen över Atlanten.

Inga kommentarer: