söndag 21 juni 2009

Gränna- Trelleborg

Visingsö visade sig från sin bästa sida. Runt Vättern tornade molnen upp sig men över sjön var det sol och riktigt varma vindar.

Ön var ännu bättre än jag mindes den från jazzkurserna i början på nittiotalet. Kanske för att jag tittade mig omkring den här gången. Nu hann vi bla vara inne och upptäcka Tempelgården. Ett kuriost inslag i landskapet, som jag inte upptäckte vid mina tidigare besök. På den tiden hade jag bara ögonen nere bland noterna för att kunna hänga med i alla musikaliska krumbukter.
Det finns mycket att säga om de somrarna, men det finns det inte tid för nu.

Nåväl, efter sopplunch begav vi oss i väg på etapp 2. Den förde oss genom regn och sol till Dalabadets Camping i Trelleborg. Nog för trelleborgarna för det mesta spelar tråkig fotboll, men ljuset över Östersjön denna kväll var inte sådant. Det var magnifikt.

I morgon blir det farjan över till Rostock.

1 kommentar:

Helena sa...

Ska bli kul att följa dina, Tinas och Astrids äventyr i Europa. Kan ju alltid se det som en del av det livslånga lärandet då husbils-/husvagnssemester i Europa står högt upp på familjens lista för kommande semesterplaner ;-) Fortsatt trevlig resa!
//Helena