måndag 16 juli 2012

Tillbaka

En sak är helt säker! När man kommer hem från en treveckorstur i främmande land (650 mil) så är man helt slut dagen och dagarna efter. Man tycker ju att allt borde vara lättare. Frukosten, disken, lunchen, kvällsmaten, aktiviteter.... man har ju allt på armlängds avstånd.

Men nej, så är det inte. Efter urplockningen av prylar ur motorhemmet går man in i någon sorts dvala. Man blir en soffpotatis av hög kvalitet, sätter sig framför TV:n och tittar på en hel etapp av Tour de France och tycker t.o.m. att Ernsts ljuskronor är viktigare än att hitta på något att göra. Tack och lov känner fru T och jag på samma sätt. Måste dock till T:s försvar meddela att hon under söndagen var och storhandlade mat till det gemensamma hushållet.

Nu är det måndag morgon och livsandarna börjar återkomma. I dag blir det litet besök hos barn och barnbarn. På vägen dit ska jag lämna in min iPhone som trilskades med början i Edinburgh. Konstigt nog har det gått alldeles utmärkt utan den. Funderar också på ett besök på MediaMarkt för inköp av en liten trådlös högtalaranläggning.

Jag har inte varit in på min e-post på snart fyra veckor. Fick alldeles nyss för mig att jag skulle kolla hur många röda flaggor som fanns där. Döm om min förvåning när jag upptäckte att jag hade glömt bort mitt lösenord. Bra eller dåligt? Förmodligen bra om man ser på avslappningsnivån. Dåligt om det är åldersrelaterat :-)

Två veckor kvar på semestern!

Inga kommentarer: