onsdag 4 juli 2012

Transportdag till Lake District

Ja, vi tog oss upp trots TRÄNINGSVÄRKEN, köpte en karta över Ben Nevis-området som vi ska sätta på någon vägg hemma och rullade söderut.

Först blev det en härlig tur längs Loch Linneh och en grandios sådan genom bergsområdet Glen Coe. Vi hade inga tankar på att stanna och klättra upp i något av dem. Det som slog oss var att det var tomt på befolkning under de 5-6 milen i bergsområdet.

Sedan passerade vi det populära Loch Lommond-området. En vacker sjö, som jag inte kunde njuta av eftersom vägen i norra delen av sjön var helt galet krokig och smal. Det var ytterst nära att backspegeln på högra sidan hade rykt all väg. Körde man sakta där? Näe!!

När vi såg hur stort och kaotiskt Glasgow verkade tog vi det gemensamma beslutet att bara glida igenom Skottlands största stad via motorvägen mot Lake District.

Vi hade gps:n på en camping i norra änden av distriktet, men missade den och hamnade på ett märkligt ställe som fru T nu ska beskriva.
I dag blir det Liverpool, yeah, yeah, yeah.

Hoahahaha…

Ja det är bara att skratta åt eländet. Idag gjorde det ännu ondare att kliva ut ur husbilen. Jag tror att det är det här rörelsemönstret jag kommer att ha när jag är nittiotre. Så det satt riktigt bra med en transportdag igår.Campingen (eller Holiday Park som det heter) som vi är på nu är den största jag nånsin sett. Jag vet inte hur många villavagnar det står här men det är många hundra och de är privatägda. Platserna för ”resande” är bara tjugofem. Det är dyrt, för det är högsäsong, som campingvärdinnan sa. Men här är nästan heldött för de har ju inte semester än! I England finns det väldigt mycket regler kring de mest underliga ting men detta ställe slår allt. Här får inte barnen synas eller höras, de får inte vara utan vuxnas tillsyn i lekparker eller på toaletter. Helst ska man låta bli att cykla och man får bara gå med sin hund på ”the dogwalk” (jag undrar hur de kommer dit!). Bilen får bara framföras i 3 km/h! Bollar och frisbees är totalförbjudna. Med tanke på att det inte ens finns någon strand här så kan jag inte förstå varför de väljer att bo här. Desperata att komma bort från stan?

Nu ska jag försöka ställa mig upp och göra morgonbestyren. Ajajaj. Sen blir det skönt att sitta några timmar igen genom Lake District och ner till Liverpool. Tänk om man skulle ta sig en svängom på nåt trendigt disco där ikväll? Hoahahaha…


Fru T.

Inga kommentarer: