måndag 27 oktober 2008

6.03- tåget till Stockholm

Första tillfället att ge sig iväg från Sandviken söderut till exempelvis huvudstaden är tåget som går 6.03. Många bävar inför detta. Det är tidigt och man vill sova några timmar extra. Det gäller inte mig. Jag har aldrig problem med att gå upp tidigt om man har en trevlig aktivitet framför sig. Som t.ex. Skolforum i Älvsjö.

Där ska jag tillbringa två dagar i Datorn i Utbildningens monter. Hoppas på trevliga kontakter, som genererar fler prenumeranter till tidskriften DiU. Det ska också bli roligt att följa några gymnasieelevers arbete med Webbstjärnan plus en del annat smått och gott. Kanske får man också tillfälle att rymma från montern en stund till någon framåt föreläsning. Livslångt lärande kallas det visst.

Så ser det ut. Gävle nästa! Oj, så mycket folk det var här. Åker lärare måhända till Skolforum från den här kommun? Jag såg ingen lärare på Sandvikens station. Håller dock ögonen öppna efter någon när jag har kommit fram.

Inga kommentarer: