tisdag 21 oktober 2008

Borås och Elfsborg

Att åka från Sandviken till Borås kan verka som något som görs lätt. Så är inte fallet. Det tar sina modiga timmar i bil. 6 timmar närmare bestämt.

Att sedan åka förbi ett i höstmörker upplyst Borås Arena känns välkomnande. Den här staden har något på gång. Man håller genom Elfsborg på att vinna allsvenskan i fotboll. Det är stort.

Hur det gick i kvällens spektakel? Jodå, kross av Trelleborg, 4-1. Endast målkvoten håller Elfsborg kvar på andraplatsen efter Kalmar FF.

Själva satt IT-gänget från Sandviken samlade på en pub och käkade litet när en del Elfsborg-fans dök upp. Huliganer? Inte precis, det kanske inte behövs när man håller på ett klasslag.

Sprid nyheterna, jag kommer idag för jag vill bli en del av dig Borås, Borås.
I postorderskor och Algotskostym gör jag entré i stora stan Borås, Borås.
Ja, jag vill vakna upp i stan som aldrig sover
Där blir jag kung för en kväll kvällen är min
På Broadways estrad var jag nummer ett men det är här som jag vill slå Borås, Borås.
För om jag lyckas här finns inga mer besvär då har jag allt Borås, Borås. (Galenskaparna)

Det är synd att Gefle IF i allsvenskans sista omgång slår Elfsborg och spelar guldet till Kalmar FF!

I morgon vankas Pulsendagar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Att åka tåg är roligare.
Men vi kanske ses i bilen någon gång?